b

Bornholm 2020
med Voksengruppen

Du kan se flere billeder på det her link

g

Det er blevet en herlig tradition at "vi voksne" (Eva og Stig, Birgitte og Rolf, og Kirsten og Flemming) ud over de lækre middage i løbet af året, osse er på en lille ferie med store oplevlser.

I år var vi på Bornholm.

Vi boede på Hotel Hammersø lige ned til
hammersøen. Det var en spøjs oplevelse, men sengene var usædvanlig gode, så der blev sovet igennem!

Den første dag var rejsedag.
Vi blev hentet af Rolf og Birgitte og kørte i deres luksusbil rundt på Bornholm. Vi fik prøvet det med mundbind på sejlturen
Ystad-Rønne.

Den næste dag var vi på sigthseeing i Gudhjem.
inden vi sejlede til Christians ø. Sejlturen gik ikke stille af, det stormede og bølgerne var lige det kraftigtste!
Christians ø er altid et besøg værd, og vi var med på en guidet tur, straks ved ankomsten, solen skinnede og vi havde god tid til at se os omkring.
Udsigten over østersøen fra den udendørs restaurant var super og det samme var frokosten.

Tredie dagen startede vi med at besøge Hammershus ruinen..
Kirsten og jeg var på Bornholm i forsommeren, og der så vi det der skulle ses på Hammershus, så vi gik i stedet tur rundt om ruinen og fik set klipperne med
løvehovederne.
Efter ruinen var vi ude og lede efter Helleristninger ved Madsebakken og Hammersholm. Så var vi osse ved at være godt brugte og fik en fortjent frokost på
røgeriet i Allinge.
Kirsten og jeg havde åbenbart stadig lidt energi, så vi spadserede en skøn tur op mod fyret på Hammerknuden.

På 4. dagen var vi på Bornholms kunstmuseum,
som bestemt var et besøg værd. Efterfølgende vandretur i Dynddalen, hvor vi skulle se Bornholms højeste vandfald. Desværre var der meget lidt vand, så ved det store vandfald måtte vi bruge vores fantasi for at se for os!!
Vi skulle selvfølgelig på Svanneke bryghus og spise frokost og drikke Svanneke øl, det blev endnu en lækker oplevelse!

Søndag den 6. sept. var hjemrejsedag,
og vi skiftede bil og blev kørt hjem af
Stig og Eva.
Vi holdt en lille pause i Ystad og vandrede igennem de gamle huse og ledte efter alle de mordsteder vi har set så mange af i TV-serierne, men fandt nu ikke nogen.

b

h

s

o
Hammer fyret Danmarks højeste springvand i dynddalen (uden vand!) Orglet i Ystad kirke
g c k
De røde tage i Gudhjem Gudhjem havn - skibet til Christians ø Kranie i Hammershus udstillingen